Nie rób tego sprzedając nieruchomości
Czy pryska bańka nieruchomości
Wasze komentarze świadczą, że jedni z Was czekają z nadzieją na przełom, a inni obawiają się korekty na rynku mieszkań. Jak się zachować w takiej sytuacji i czy jest to dobry czas na sprzedawanie mieszkań.
Tomasz Lebiedź Wyjaśnia kiedy sprzedający może skorzystać na tym, że ceny mieszkań spadają. Naprawdę tak jest! A ponadto porusza najważniejszy temat — Czego nie robić sprzedając mieszkanie!
Czego nie zamieszczać w ofercie sprzedaży
Sprzedaż produktu lub usługi to sztuka, która wymaga nie tylko odpowiedniego przedstawienia oferty, ale również unikania pewnych błędów, które mogą odstraszyć potencjalnych klientów. Poniżej znajduje się lista elementów, które zdecydowanie nie powinny znaleźć się w profesjonalnej ofercie sprzedaży.
1. Nieaktualne informacje
Jednym z największych błędów jest zamieszczanie w ofercie przestarzałych danych. Dotyczy to zarówno cen, specyfikacji produktu, jak i warunków gwarancji. Klient, który zauważy niezgodności, może poczuć się oszukany i stracić zaufanie do firmy.
2. Fałszywe obietnice
Obiecywanie więcej, niż jest się w stanie dostarczyć, to pewna droga do utraty reputacji. Przykładem może być zapewnianie, że produkt spełnia wszystkie wymagania klienta, mimo że jest to niemożliwe. Klienci oczekują uczciwości i rzetelności, dlatego należy unikać przesadzonych obietnic.
Dalszą część artykułu znajdziesz pod opisem szkoleń
Negocjacje i Sztuka wywierania wpływu dla Agentów Nieruchomości – kurs online
Telemarketing dla pośredników nieruchomości – kurs online
Jak przekonać sprzedających nieruchomości do udzielenia wyłączności – kurs online
3. Zbyt skomplikowany język
Stosowanie skomplikowanego i technicznego żargonu może zniechęcić klienta, który nie jest ekspertem w danej dziedzinie. Oferta powinna być jasna i zrozumiała dla każdego potencjalnego nabywcy. Prosty i przystępny język zwiększa szansę na zrozumienie i zainteresowanie ofertą.
4. Brak konkretów
Unikanie podawania konkretnych informacji, takich jak dokładne ceny, terminy dostawy, czy warunki gwarancji, może wzbudzić podejrzenia u klienta. Klienci oczekują transparentności, dlatego ważne jest, aby wszystkie istotne informacje były zawarte w ofercie w sposób klarowny i szczegółowy.
5. Zbyt długi i nudny opis
Oferta sprzedaży nie powinna być esejem. Zbyt długi i rozwlekły opis może zniechęcić do przeczytania całości. Ważne jest, aby informacje były zwięzłe, a jednocześnie wyczerpujące. Używanie punktów i podpunktów może pomóc w uporządkowaniu treści i uczynić ją bardziej przejrzystą.
6. Negatywne uwagi o konkurencji
Krytykowanie konkurencji może być postrzegane jako brak profesjonalizmu. Skupienie się na własnych mocnych stronach i korzyściach, jakie klient może uzyskać z oferty, jest znacznie bardziej efektywne i pozytywnie wpływa na odbiór marki.
Jeśli chcesz na bieżąco śledzić rynek nieruchomości, to zapisz się do naszego newslettera.
Newsletter: Nowości z rynku nieruchomości
7. Brak dowodów jakości
Oferując produkt lub usługę, warto unikać gołosłownych stwierdzeń o wysokiej jakości bez dostarczenia dowodów. Klienci cenią sobie recenzje, certyfikaty oraz studia przypadków, które potwierdzają wartość oferty. Brak takich dowodów może budzić wątpliwości co do autentyczności zapewnień.
8. Niedbała prezentacja wizualna
Oferta powinna być estetyczna i profesjonalnie przygotowana. Błędy ortograficzne, gramatyczne, nieczytelne czcionki czy kiepskiej jakości grafiki mogą odstraszyć potencjalnych klientów. Inwestycja w dobrą prezentację wizualną oferty zawsze się opłaca.
9. Brak informacji kontaktowych
Niezamieszczenie informacji kontaktowych to fundamentalny błąd, który może skutkować utratą wielu potencjalnych klientów. Upewnij się, że dane kontaktowe są widoczne i łatwo dostępne, co ułatwi klientom nawiązanie kontaktu w razie pytań lub chęci zakupu.
10. Zbyt agresywny ton sprzedaży
Agresywna sprzedaż może odstraszyć klientów. Należy unikać nachalnego języka i naciskania na szybkie podjęcie decyzji. Lepszym podejściem jest prezentacja korzyści i wartości oferty w sposób przekonujący, ale jednocześnie szanujący decyzję klienta.
Pamiętając o tych zasadach, można stworzyć ofertę sprzedaży, która będzie nie tylko atrakcyjna i przekonująca, ale także profesjonalna i uczciwa. To z kolei zwiększy szanse na pozyskanie zadowolonych i lojalnych klientów.
DYSKUSJE:
Jeśli lubisz słuchać podcastów, to już teraz zobaczysz ten odcinek na Spotify: